وبلاگ اطلاع رسانی فروش

محلی برای جمع آوری و انتشار مقالات،اخبار و نکات مفید به منظور کمک به افزایش فروش خدمات و محصولات

وبلاگ اطلاع رسانی فروش

محلی برای جمع آوری و انتشار مقالات،اخبار و نکات مفید به منظور کمک به افزایش فروش خدمات و محصولات

نقش کودکان در فرآیند خرید خانواده

در طول سال های اخیر محققان دریافتند فرزندان نقش موثری در خرید کالاها دارند. گو آنکه فرزندان درآمدی ندارند، گاه گفته های آنان مورد توجه بزرگ ترها قرار نمی گیرد، با وجود این همچنان حرف ها و گفته های آنان تاثیر نافذی بر خرید کالا در خانواده دارد. والدین نیز به تناسب موقعیت های درآمدی، تحصیلاتی و... به حرف کودکان خود در خرید کالا توجه می کنند؛ حتی اگر آن را قبول نداشته باشند، آنچه بیشتر از این اهمیت وافری دارد آن است که تشخیص دهیم فرزندان در خانواده ایرانی تا چه اندازه در خرید کالاها موثرند. سوالی که می توان روی آن تاکید کرد تعیین کالاهایی است که در خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. به یک اعتبار می توان کالاها را به دو دسته کمتر درگیرانه و بیشتر درگیرانه طبقه بندی کرد.

کالاهای کمتر درگیرانه کالاهایی است که برای خرید آن نیاز چندانی به تصمیم گیری زیاد ندارد و هزینه های کم آن باعث می شود خریدار خود را چندان در قید و بند تصمیم گیری قرار ندهد.

 

ادامه مطلب ...

تفاوت بازاریابی با تبلیغات

اغلب تعداد زیادی از از مردم بازاریابی را با تبلیغات و یا برعکس یکی می دانند. در حالیکه هر کدام از این موارد هم خیلی اهمیت دارند و هم بسیار متفاوت هستند. دانستن این تفاوت و انجام تحقیقات بازار می تواند مجموعه شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

در پست های قبلی تعاریفی از هریک ارائه شد و حال بل توجه به تعریفات گذشته به این مقوله میپردازیم خلیل جعفر پیشه در کتاب خود به نام اسرار نام و نشان سازی به این گونه از تفاوت این دو مبحث سخن گفته:

 

ادامه مطلب ...

بازاریابی یا مارکتینگ

بازاریابی یا مارکتینگ (به انگلیسی: Marketing)‏: بازاریابى به عنوان فرآیندى مدیریتى -اجتماعى تعریف مى‌شود که بوسیلهٔ آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادلهٔ کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌هاى خود اقدام مى‌کنند. و یا با نگاهی دیگر بازاریابی، فرآیندی است که بین تواناییهای شرکت و نیازهای مشتریان تعادل ایجاد می‌کند.


ارکان بازاریابی

بازاریابی بر پایه ۴ مقوله اصلی (معروف به 4P) به شرح زیر استوار است:

 

ادامه مطلب ...

تبلیغات

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)‏، (به فرانسوی: Publicité)‏ تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولید کننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می گردد. آگهی ها می توانند چاپی و یا غیر چاپی باشند.

البرت لاسکر را عنوان پدر تبلیغات نوین معرفی می‌کنند لاسکر در دهه ۱۹۲۰ تبلیغات را اینگونه تعریف می‌کند:

  ادامه مطلب ...

معرفی

باسلام

خلاصه بگم :

دانشجو هستمعلاقمه مند به مباحث فروش و بازاریابی و تبلیغات هستم.

این رو میدونم که همه ( از مایکروسافت گرفته تا مغازه محله ) دوست دارند که محصولات و خدمات شان را به بهترین نحو و بالاترین میزان به فروش برسونند، اما چطوری؟؟؟؟

سعی می کنم در این وبلاگ نکات و مطالبی که به درد من و تمامی علاقه مندان این حوزه میخوره رو جمع آوری و منتشر کنم.

 درضمن ، copos مخفف collection of points of sales می باشد.

 

انصافا خلاصه گفتم، منتظر نظرات و پیشنهادات هستم.