وبلاگ اطلاع رسانی فروش

محلی برای جمع آوری و انتشار مقالات،اخبار و نکات مفید به منظور کمک به افزایش فروش خدمات و محصولات

وبلاگ اطلاع رسانی فروش

محلی برای جمع آوری و انتشار مقالات،اخبار و نکات مفید به منظور کمک به افزایش فروش خدمات و محصولات

تفاوت بازاریابی با تبلیغات

اغلب تعداد زیادی از از مردم بازاریابی را با تبلیغات و یا برعکس یکی می دانند. در حالیکه هر کدام از این موارد هم خیلی اهمیت دارند و هم بسیار متفاوت هستند. دانستن این تفاوت و انجام تحقیقات بازار می تواند مجموعه شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

در پست های قبلی تعاریفی از هریک ارائه شد و حال بل توجه به تعریفات گذشته به این مقوله میپردازیم خلیل جعفر پیشه در کتاب خود به نام اسرار نام و نشان سازی به این گونه از تفاوت این دو مبحث سخن گفته:

 

 " تبلیغات انتشار پیام های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. بازاریابی برنامه ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته ای از فعالیت های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول. "



اما توضیحی که اساتید بنده در این باره دارند چیه؟؟؟؟


 تبلیغ یکی از اجزا روند بازاریابی است. یک بخشی است که شامل تعریف دوباره کسب و کار شما،محصولات و یا خدماتی است که شما ارائه می دهید.شامل روند استراتژی توسعه از قبیل تهیه تبلیغ، تکرار و غیره.آگهی شامل تهیه یک تبلیغ بعنوان واسطه ها در روزنامه ها،پست مستقیم،بیلبورد،تلویزیون،رادیو و مسلما اینترنت است.تبلیغ بزرگترین هزینه بیشتر برنامه های بازاریابی می باشد. روابط عمومی که بسیار نزدیک به تبلیغات در جای دوم و تحقیقات بازار که بعد از آنها قرار دارد.

 بهترین راه برای تشخیص بین تبلیغات و بازاریابی تصور بازاریابی بعنوان یک کیک است ،که در داخل این کیک شما برشهای تبلیغات،تحقیقات بازار،برنامه ریزی رسانه ای،روابط عمومی، قیمت گذاری محصول، توزیع، پشتیبانی مشتریان، استراتژی فروش و اجتماعات مربوطه را دارید.تبلیغات فقط یک برش از این کیک در استراتژی می باشد. تمام این عناصر نباید فقط مستقل عمل کنند بلکه آنها همچنین می بایست با هم برای میل به اهداف بزرگتر کار کنند. بازاریابی یک روند زمانبر بوده و می تواند شامل ساعتها تحقیق برای یک طرح بازاریابی در جهت اثر بخشی باشد.تصور بازاریابی بعنوان تمام چیزی که یک مجموعه باید بمنظور تسهیل تبادلات بین شرکت و مشتری انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.